Tko ljubi ne ostaje u smrti

8,90

Sa svetim Franjom Saleškim kroz Korizmu


Sveti Franjo Saleški (1567.-1622.) korizmeno je vrijeme doživljavao kao veliku priliku darovanu čovjeku da se iznova usredotoči na bitno u svojem životu i svojoj vjeri. „Sjeti se čovječe da si prah i da ćeš se u prah vratiti“. To prisjećanje, koje se i danas u liturgiji izgovara na Čistu srijedu u obredu pepeljenja, bilo je i za sv. Franju uvod u njegove korizmene propovjedi tijekom šest tjedana do Uskrsa.
Sveti Franjo svake je godine držao tjedne korizmene propovjedi. Nije to činio samo u svom biskupskom gradu Annecyju, nego su ga pozivali i u druge biskupije kako bi svojim propovijedima potaknuo ljude da razmišljaju o svojoj vjeri i obnove je u potrebnim trenutcima. Franjo Saleški otvoreno je govorio u korizmenim propovijedima koje su u njegovo vrijeme, početkom 17. stoljeća, predstavljale velike društvene događaje kojima su ljudi masovno hrlili. Upozoravao je na ljudske slabosti i pogreške, pozivao ljude na obraćenje i nov početak u duhu Evanđelja i Radosne vijesti, te da ozbiljno shvate što znači nasljedovati Isusa.
Za sv. Franju korizmeno vrijeme idealno je vrijeme kako bi ljudima približio Isusovo djelo Otkupljenja: Njegovu patnju, križni put, umiranje na križu. Za njega osobno je razmatranje Isusovog umiranja i smrti bilo jedno od bitnih sadržaja njegove molitve. U pogledu na Raspetoga - takvo je bilo njegovo uvjerenje - bit će izliječene sve rane, jer u razmatranju Muke Isusove najjasnije spoznajemo kako je velika Božja ljubav prema nama ljudima. Nema veće ljubavi nego kad neko život svoj dadne za prijatelje svoje (usp. Iv 15, 13). A ova se ljubav dade najbolje osjetiti kada dođemo podno križa te razmatramo o onom što se dogodilo na Golgoti – brdu i školi ljubavi. U kontemplaciji križa Franjo Saleški, naučitelj ljubavi, spoznao je da je ljubav jača od smrti. Na Golgoti se dokazuje Božja istina da onaj koji ljubi, nadvladava smrt.
Možda će se riječi sv. Franje, koje ćemo susresti na sljedećim stranicama, učiniti ponekad pomalo neobičnima. Govorit ćemo dakle o postu i odricanju, pokori i obraćenju, patnji i smrti. O tematici o kojoj mi danas možda nerado slušamo ili čitamo. Pa ipak vrijeme je da izbliza promislimo i o tome, a što dakako spada u naš život kao i radost, sreća i optimizam. Zapravo to nam je potrebno kako bismo dublje zaživjeli svoj život. Kako ne bismo ostali na površnosti, nego da siđemo u životne ponore, u kojima se nalaze također patnja, smrt i naši grijesi. A da bismo se oslobodili grijeha, važno je da ih uočimo i nazovemo pravim imenom.

Križni put

3,32

Povijest Božje sućuti i traženje ljudskoga zajedništva


Uz meditacijske tekstove vezane uz tradicionalne postaje križnoga puta naglašuje se bogoljudska usmjerenost prema čovjeku, da bi se iz nje rodilo zajedništvo vjere Kristovih učenika, potaknuto uočavanjem vrijednosti patnje i upućenosti čovjeka jednoga na drugoga.
Takav prikaz olakšava suvremeni likovni izražaj Pavice Pirc koja koloritom ne potiče dojam zamiranja života u tami ljudske grješnosti nego se u svakoj postaji nazire vazmena radost otkupljenja.

Križni put

3,98

Preveo s francuskoga Ivan Merz


Križni put iz pera Paula Claudela, velikog francuskog pjesnika, dramatičara i esejista, izdan u prijevodu našeg blaženika Ivana Merza, koji ga je na hrvatski preveo još 1921. godine.
Pisan u rimovanim biblijskim versetima, Križni put prepun je slika što ih ovaj lirski pjesnik zahvaća iz obilja cjelokupne liturgije. U pjesničkom razmatranju Isusove muke Claudel, držeći se evanđeoskih izvještaja i tradicionalne korizmene pobožnosti, te smještajući ih u surječje svoga vremena, naglašuje njezinu punu svrhu: Kristov čin muke i žrtve djelo je spasenja i otkupljenja svakog čovjeka, svega svijeta i svih stvorenja.

Put križa

3,98

Stih i molitva – sonetni vijenac


Križni put don Stanka Jerčića napisan u jedinstvenom obliku sonetnog vijenca: u njemu se tako isprepleće vrhunac Božjeg sebedarja i vječne ljubavi za čovjeka (križni put) s vrhuncem ljubavne poezije (sonet). “Spleten je od biblijskih aktualizacija ali i od zbivanja na sadašnjoj hrvatskoj dionici križnog puta”, piše u predgovoru knjige dr. Ivan Golub. Knjižica predstavlja »svjetiljku« ove korizmene pobožnosti, svjetlo na putu čovjekova suputništva s Gospodinom; svjetlo u služenju svima onima u kojima se danas nastavlja Njegova muka.
Stanko Jerčić, župnik Jelse i Pitava, dosad je objavio zapažen niz članaka, eseja, duhovnih meditacija i pjesama u različitim časopisima i edicijama. Ilustracije kojima oživljava riječi na putu križa potpisuje slikarica Lili Gluić. Posebnost knjižice je kartografski prikaz 500 godina žive procesije “Za Križen” koja se u noći od Velikog četvrtka na Veliki petak održava u središnjem dijelu otoka Hvara. Procesija je “laička”, tj. ne vodi je svećenik nego križ, stoga je uz Raspetoga, križonoša najčasnija osoba u procesiji. U molitvi i pjesmi procesija se kreće kroz šest mjesta otoka Hvara – Jelsu, Pitve, Vrisnik, Svirče, Vrbanj i Vrbosku – i to tako da u isto vrijeme smjerom kazaljke na satu krenu povorke iz svih tih župa.

Gospa Velike subote

2,65

Svjedočanstvo vjere i promišljanje o vjeri


Ovaj pogled na Veliku subotu želi vjernicima pomoći da odgovore na dvostruko pitanje koje se nameće u mnogima od nas na početku novog milenija: Gdje smo? Kamo idemo? Za mislioce koji nisu vjernici, ali su zaokupljeni istim pitanjima, ovo bi mogla biti prilika da poslušaju svjedočanstva vjere o smislu našeg vremena, o smislu povijesti, ne kao ideološkom obrascu, nego kao plodu patničkog promišljanja, pa prema tome kao osvježujućem dahu, kao poticaju na traganje i nadu, na osluškivanje Glasa koji poštenom tragaču zbori u tišini.

Njegove nas rane iscijeliše

6,37

Zbirka križnih putova


Isusova muka i smrt svakom koji žudi za Bogom nezaobilazan su moment u duhovnom životu. O tome svjedoči ova knjiga u kojoj autor na originalan i proživljen način iznosi sedam vlastitih doživljaja Isusove muke, smrti i uskrsnuća. To je njegovih sedam susreta s Gospodinom u kojima prepoznaje Isusa kao ljubljenog Sina Božjeg koji prihvaćanjem muke ispunjava Očevu volju i tako spašava svijet

Bog je tako ljubio svijet…

7,96

Muka Gospodina našega Isusa Krista kao utjeha u vlastitoj patnji…


Ova knjiga želi, tumačeći biblijske odlomke Muke Gospodinove, otkriti veliko bogatstvo koje u sebi kriju izvještaji ovog temeljnog događaja naše kršćanske vjere.
Muka je spasonosna ne samo po tome, što je Božje otkupiteljsko djelo, nego i po tome, što je svojevrsna škola patnje.
Okrivajući dio onoga što Muka u sebi nosi, ova knjiga želi uvijek iznova potaknuti na dublje pronicanje u to temeljno Otajstvo vjere i poučiti nas o tome, kako se kršćanski susresti sa vlasitom patnjom.
1 2